måndag 2 januari 2017

New Year´s Eve

Vi hade en väldigt bra nyår i år. Det funkade bättre med barnen detta året tyckte jag, förra året fick jag äta kall huvudrätt så klar förbättring med Elly i alla fall. Man kan aldrig veta hur det ska gå med småbarn men vi var alla ute vid 12-slaget detta året och det är OSLAGBAR förbättring ha,ha! Vår dag började med massa fix och Johan, Rebecca och Cornelia kom vid lunch och det blev faktiskt lite tårta då. Jag hade fått en prinsesstårta av Ica Maxi i och med att jag snart fyller år.
 Sedan blev det förberedelser för maten, Johan stod för för-och huvudrätt. Till huvudrätt hade vi Beer can chicken, alltså en hel kyckling man stoppar upp en ölburk i som sedan ska vara i ugnen i över 1 timme. 










 Nu är vi festfina och redo för party ;)






 Sen kom de andra gästerna /vännerna Hanna, Mats & Karin och Andy, Karin , Neah och Emmy.

 Förrätten, lax marinerad i massa goda asiatiska smaker toppad med färsk chili, koriander, vårlök och lime. Suuupergod!!! Måste göra denna kan jag säga, smälte i munnen.





 Huvudrätten var då Beer can chicken med klyftpotatis och kall sås med lime och mango chutney.



 En liten paus mellan huvud- och efterrätten. Då nattades småbarnen och så kunde man smälta maten liten. Efterrätten bestod av Glace au four som jag, Rebecca och Jacqueline gjorde men Jonas brände av dem vilket han tyckte var var kul :) 


 Här har vi den, bestod av en botten på krossade kaksmulor, salt & caramel glass, toppat med färska hallon och sedan ett täcke av maräng som sedan brändes av, mmmm!


 12-slaget! Gott nytt år! Säger hej till 2017!!!!!







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar