måndag 7 december 2015

Dinner

Maten på Vitemölla badhotell är verkligen fantastisk. Vi fick en 5 rätters meny och valde en vinmeny till. Här har ni bilderna.









Började med bubbel.


Första rätten var med bla. blomkål, friterad grönkål,svartrot och tryffel. Otroligt god, var nog min favorit.


Sen kom det in fisk i form av Piggvar med blåmusslor, aldrig fel!


Tredje rätten fick jag soppa och Jonas hjortfilé. Jag var lite skeptisk när de sa jag skulle få en soppa med bla. potatis och purjolök. Tråkigt tänkte jag men den här smakade inte alls så. Den var väldigt mustig med djup smak och den serverades kall. Väldigt god.


Därefter kom det in pumpa med någon marmelad och getost. Jag är inte så förtjust i getost men tillsammans med de andra smakerna så balanserade den ändå upp. Men det lämnades ändå lite av osten på min tallrik ;)



Så middagens final och efterrätt var en variant på Tiramisu med bla. äpplen, till det en kanelglass. Yummy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar