söndag 4 januari 2015

Födelsedagsfika!

Nu var det dags för min födelsedagsfika, och som vanligt tyckte jag att jag startade i god tid men icke!
Stod och vispade grädde en kvart innan alla skulle komma och då hade jag inte satt ihop den ena tårtan, ahhh panik!
Men det gick, helt svettig sattes det fram 2 tårtor, en schwarzwaldtårta men med chokladmousse i och en marängtårta med chokladmousse och hallon i.
Sen hade jag gjort glutenfria hallonkakor med lakritsfrosting.
Dessa blev jag sådär nöjd med, det stod i receptet att smeten skulle gräddas i en rund form men magkänslan sa att den borde gräddas i långpanna och mycket riktigt var det givetvis så.
Typiskt, men de blev ok, frostingen blev väldigt god.





















Tre preggo ladys!


Här har vi en liten som sussar sött :)


Och en annan sötnos som vaknat till.



Just girls!





Fick så fina blommor idag! Älskar färska blommor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar