söndag 18 juli 2010

Underbara San Francisco, usla flygresa!

Vår resa till USA har varit den värsta på länge!
Jag ska berätta,
det började med att vid incheckningen så fick vi inget "seat-number" det skulle vi få
vid gaten,men väl där fick vi vänta med bla en dansk kille och en jättegullig tjej (Josefine)som vi
snackade med. Och hon sa att flyget va överbokat och att hon hade blivit erbjuden
6000kr för att ta ett senare plan(hade tydligen hänt henne innan och dom bjuder bara högre och högre summa tills nån nappar),men som vi, så skulle hon vidare och kunde inte ta ett senare
fly,vi satt där (lite i panik om att ej komma iväg)och väntade och helt plötsligt så kom alla med planet ändå,väl framme i Torronto(där vi mellanlandade)så kom inte våra väskor inte heller Josefines eller danskens!
Panik! Det slutade med att vi fick kuta till vårt nästa plan utan våra väskor som vi fortfarande
inte har fått,ingen vet var de är.:(
Ja,så ligger bla min kabel till kameran så jag kan ju inte föra över några bilder till
bloggen heller.
Ni får vänta med uppdatering tills detta har löst sig.

Men det positiva är att vi har kommit till den sköna staden San Francisco!
Jag gillar den här staden riktigt mycket,hade faktiskt kunnat bo här,
i och med att vi typ inte har ett smack har vi fått ut och shoppat(klagar inte) lite idag.
Både nödvändigheter och annat.
Fan vad vi ska ha ersättning för det här+ev bonuscheckar från flygbolaget!
Well,åter till shoppingen som jag älskar här,
har shoppat från bla Marc Jacobs,Viktorias Secret och Juicy Couture!
Ni får som sagt se senare vad det blev för något när läget är ok med väskorna.

Vi va även i "Fisherman´s Wharf" som dock va turistigt och kaos mycket folk men ändå mysigt (ni får bilder på det sen)!
Det är förresten ett område vi hamnen ni som ej vet.
Jag provade Ostron där för första gången,och det va väl ok,inte mer,
kommer nog inte äta det igen i alla fall.
Jonas däremot höll på att spy! Ha ha ha ha!

Så, då ses vi väl snart(hoppas jag)!

2 kommentarer:

  1. Hej stumpelumpan! Tråkigt med väskorna, men men som du själv säger så har väl aldrig lite shopping skadat, eller?? haha Det ska bli kul att följa ert drama! Take care! Hälsa San fran!

    Kramelikram
    josefine o Åsa

    SvaraRadera
  2. hej
    stackars er!
    kan se framför mig vilken panik du hade:)
    skönt att ni är framme iaf!
    puss kram
    alexandra

    SvaraRadera